Forum Forum Gospodarki Przestrzennej Strona Główna Forum Gospodarki Przestrzennej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

poprawa zad. 10

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Gospodarki Przestrzennej Strona Główna -> Modele w gospodarce przestrzennej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karpik




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostów Wielkopolski

PostWysłany: Nie 21:04, 20 Gru 2009    Temat postu: poprawa zad. 10

Witam!
Jak tam Wam idzie/poszło poprawa zadania 10?
Mam 3 problemy:
1) Obliczenie selektywności dla kontaktu praca-dom. Próbując to zrobić dotarłem do dwóch sposobów obliczenia dla tego kontaktu:
- korzystając ze wzoru, który Jerzy podał na ostatnich ćwiczeniach, przeinaczając go trochę: Spd=(Lp/Ld)*Sśr, gdzie
za Lp wstawiłem pracujących w przemyśle i usługach 1,2,3,
za Ld liczbę mieszkańców całego regionu,
a za Sśr średnią selektywność z kontaktów dom-praca w przemyśle i dom-usługi1,2,3
- korzystając ze wzoru z zadania 7: sel=(ln(1/1-P))/a, gdzie
za "P" wstawiłem 0.95,
a za "a" wstawiłem liczbę mieszkańców z miast, które znajdują się w strefie 3 (17min) od mojego drugiego co wielkości miasta regionu
2) Obliczenie nasilenia dla kontaktu praca-dom. Jedyny pomysł to nasilenie=0.71, tak jak w zadania 7, gdzie wszyscy mieli takie samo.
3) Punkt 11 od Pana Jerzego nie jest nadal mi do końca jasny. Przedstawię swój pogląd na jego interpretację. Obciążenia dobowe, które nasz wyszły w punkcie 10 dla poszczególnych kontaktów mnożymy przez np85% (dla USA jest to 91.2%), z racji obciążenia tylko ruchem samochodów osobowych, następnie mnożymy przez 9.2, aby uzyskać obciążenie danej godziny (15), następnie dzielimy przez liczbę osób w samochodzie i tutaj wpisujemy wartość w zależności czy jest to kontakt związany z pracą czy z usługami (1.8 wg wykresu i ponad 2 wg Jerzego) czy z pracą (1.2) i następnie mnożymy przez % udział ruchu związanego z danym kontaktem (dla godziny 15). Nie jestem tego pewny.
Czekam na odpowiedzi...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karpik dnia Nie 21:13, 20 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anusia




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa/Wrocław

PostWysłany: Nie 21:46, 20 Gru 2009    Temat postu:

Naszej grupie pan S. powiedział ze jezeli ktos dobrnął do konca z zadaniem tzn nie wyskoczył mu bład itp to nie musi juz nic poprawiac tzn tej selektywnosci czy tez nasilen obliczac po raz kolejny Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fantazja_mm




Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wschowa

PostWysłany: Nie 23:14, 20 Gru 2009    Temat postu:

Ad 3) po OBCIĄZENIU SIECI TRANSPORTOWEJ [T] (pkt10) tworzymy 3 nowe kolumny w tab edg. wpisujac w kazdej :

pierwsza kol) nazywamy ja np suma_du a w kalkulatorze wpisujemy Obc_2+Obc_3+Obc_4
druga kol) nazywamy ja np suma_ud a w kalkul wpisujemy Obc_5+obc6+ obc7
trzecia kol) nazywamy ja np suma_w a wkalkul Obc1+obc2+...+obc7

nastepnie dodajemy znowy 4 nowe kolumny :
1kol) Obc_1 x 0.91 x 0.092 /1.2
2kol) suma_du x 0.91 x 0.092 /2
3kol) suma_ud x 0.91 x 0.092 /2
4kol) suma_w x 0.91 x 0.092/ ____ ?? WLASNIE NIE WIEM PRZEZ ILE- 1.2 CZY 2, A MOZE ROBIMY SREDNIA Z TEGO I PRZEZ 1.6 ??

pytanie czy w ogole to ma sens to to wyzej. a jak obliczyc ad1 i ad2 nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fantazja_mm




Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wschowa

PostWysłany: Nie 23:15, 20 Gru 2009    Temat postu:

a co to jest to
Figure 4-5 When People Travel (dziennego rozkładu podróży) w pliku LRTPChapter4.pdf oraz na Table1 (Mode of Transportation Used to Commuteto Work in the Past Week) oraz wykresie: Figure 9 Mean Occupants by Trip Purpose w pliku entire_longdist.pdf.

.....nie wiemy jak to ugryzc..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karpik




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostów Wielkopolski

PostWysłany: Nie 23:42, 20 Gru 2009    Temat postu:

Z tych plików bierzemy wartości do obliczenia obciążenia dla godziny 15 wg danych, które tam są.
A robimy opis znowu czy nie trzeba tak jak na poprawę zadania 9?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fantazja_mm




Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wschowa

PostWysłany: Nie 23:56, 20 Gru 2009    Temat postu:

robimy...buuu Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Gospodarki Przestrzennej Strona Główna -> Modele w gospodarce przestrzennej Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin